Första dagen på sista året i skolan

Jahapp då har det gått två år på gymnasiet då, herre jävlar säger jag bara, TVÅ ÅR!! Ett år kvar då *suck* vill inte >.<

Aja lär ju gå bra, dock får man strukturera upp allt nu i stället för att bara flyta med strömmen, dags att "växa upp" och ta ansvar för sitt pluggande, känner att det är dags för det.


Bilderna är oredigerade och tagna för 5-3år sedan.

Har suttit och kollat igenom en massa gamla bilder både på mig själv och lite annat och även fast man inte tänkt på det så har man förändrats ganska mycket, läskigt hur ful man va förut xD haha nä men, va liten man var :P

Hittade även en massa bilder som jag tog förut innan jag började lära mig nåt om foto och måste säga att dom bilderna är så sjukt mycke bättre än dom jag tar nu, då jag inte visste något om kompositioner och färger, ljus eller lång eller kort slutartid, ingenting kunde jag och bilderna blev så mycke bättre, kreativiteten tog då inte stop som den gör nu.
Man känner sig begränsad när man vet saker, att veta saker som egentligen ska hjälpa en i ens fotande sätter nu stop för skapandet av en kreativ bild. Det är så frustresande ibland.
Min lust att vilja fota finns inte så mycke längre och tydligen så är det inte bara jag som har börjat tröttna, Rufina en kompis till mig berättade idag att hon inte rört sin kamera på en månad, den hade börjat bli dammig. Jag tänkte för mig själv att hon har ju endå en systemkamera, borde inte de gå att göra så mycket mer kreativt med den än min lilla kompaktkamera på 5megapixel, men tydligen så spelar det ingen roll, kreativiteten är helt enkelt borta, kunskapen har krossat det kreativa i foto.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0