Midsommar!

För er som inte vet så har jag varit hemma hos Toms mamma och hennes man borta i Våle och firat midsommar, hade det jättetrevligt, åt mycke god mat, grillat bland annat och glass och bär till efterrätt om nom nom ;) Medans vi väntade på maten så klappade vi katten Sixten som svansade runt våra ben, gosig och MYCKET hårig katt det där! Och så söt :D Kossorna som Kjell som han heter, äger och sköter om ville så klart också vara med på ett hörn så dem råmade och otuligt nog var det bara jag som försökte råma tillbaka så dem fick ha en knackig konvensation med mig xD
Tog även en massa bilder på dem blommande äppelträden som står på gården, luktar underbart gott och hummlorna levde loppan på dem :)
 
På midsommardagen sov Tom och jag rätt länge utan att ens veta om det^^` Åt frukost och sen tog vi och paddlade kanot, vilket jag inte gjort på flera år så det tyckte var extra roligt och det var jätteskönt väder ute och helt myggfritt ute på sjön, när vi kom tillbaka efter att ha varit borta i 1,5 timme så fick vi mat, kyckling i någon sås som jag faktisk fann fruktansvärt god. Efter det tog vi och duschade och gjorde oss klara för då skulle vi iväg och äta med några av Kjells(Toms mammas man) släktingar, hans bror och syster bland annat, mycket trevligt folk! Nästan alla skulle äta surströmming vilket jag och Tom inte äter så det blev köttbullar för vår del. Efter det blev det så klart kaffe, tårta, paj och glass. Gott, gotti gott gott!
 
Måste säga att jag haft en jättebra midsommar! Mycke trevligt folk, god mat och mycke mys^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0