Att vara/bli vuxen

Vad är att bli vuxen? Hur blir man vuxen? När är man vuxen? Är det efter att man bestämt sig för att bli det? Kan man bestämma sånt? Eller blir man bara det utan att tänka på det? Eller är det så att man helt enkelt inte kan bli vuxen?
Vi säger ju att våra föräldrar är "vuxna" men endå så kan dom dra till med ett sexskämt och åka karuseller? Är dem verkligen vuxna? Visst man växer upp och skaffar jobb och sånt men, när vet man att man är vuxen?
Är det så man sätter ner foten och säger "Nu, nu är jag vuxen"
Eller är det efter att man tagit en after-work öl med kolegorna ifrån jobbet?

Jag är förvirrad.


Låg och funderade en natt här på om folk uppfattar mig som barnslig? Bara för att jag har lätt till skratt och jag är rätt lättroad, då jag bara kan sätta mig i en sandlåda och leka och tycka att det är kul?
Eller göra bort mig utan att bry mig ibland, bara för att jag tyckte de var kul.
Är jag barnslig, uppfattas jag som barnslig?


Sen imorse så var jag och tog upp nät som jag och mina föräldrar lagt ut igår, när vi är klara och är på väg hem så säger mamma "Du är min lilla flicka du" Jag svarar "Lilla och lilla, jag är ju inte så liten längre".
Och pappa kommenterar "Du kommer alltid vara våran lilla flicka" Och det är väl sant? Så länge man har föräldrar så kommer man alltid vara liten, oavsett om man är 12år eller 45år. Och att bli född utan föräldrar är ju lite svårt ^^`

Visst man kan se ut, bete sig och prata med en mognare och strikt ton, men inners inne är vi alla små barn.


Har i alla fall bestämt mig för att kanske uppgradera min klädstil till något lite mer, eem "vuxet", hoodies och jeans funkar inte längre, vill testa något nytt :)
Ni får gärna komma med förslag på vad jag skulle kunna prova!^^
Om inte annat så kommer jag själv vara lite mer "vågad" i mina klädval den kommande tiden, vilket inte är så svårt egentligen xD Haha

Det var allt för den här gången, over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0