Stay posetiv blir en skribent?



Cha cha bloggen, carro här, asså jag är ju bara för snygg!
ELLER!?

Näe, seriöst...

Sitter hemma hos mina föräldrar kollar upp en massa högskolor och jag har ju kommit fram till att Gävle är en stad jag skulle kunna bosätta mig i, då jag tycker det är nice där och dem har bra skolor. Jag har kollat upp ett program där man utbildar sig till skribent och för er som inte vet vad det är så får man professionella kunskaper inom avancerat skrivande, det finns 4 olika "inriktningar" som man kommer få grunläggande kunskaper om och senare väljer man ett område där man vill fördjupa sig, det finns det journalistiska skrivandet, det skönlitterära skrivandet, det kommersiella skrivandet (copywriting) samt det vetenskapliga skrivandet.

Och jag älskar att skriva så det här kan mycket väl vara ett program som passar mig, programmet är värt 180 högskolepoäng så det är inte så illa pinkat över 3års tid.

Men vi får se, jag ska kolla vidare, hade gärna viljat läsa något inom handel och företagande också så vi får väl se om jag hittar något inom det området som läter mer intressant än skribent programmet.


Annars idag har det inte hänt så mycket, klev upp halv 2(hehe) och har suttit här sedan dess och kollat på högskolor och program, herre jösses va mycket olika iniktiningar, program, kurser och linjer det finns, man blir ju helt snurrig i skallen och man vet inte ens vad hälften av dem är. Usch va lite man vet egentligen, men som sagt kunskap är inget så tungt att bära så lika bra att samla på sig så mycket som möjligt. Det är ju faktiskt NU livets allvar börjar. Lika bra att ta vara på den.

Tror jag ska ta mig en promenad senare och filosifera över detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0