Nu får det vara nog!


Redigering av Tom Isberg, tackar för det!

En tjej du inte trodde fanns, en tjej med sjävlförtroende, en tjej med stake och inga bollar, tolka det hur du vill, men jag vågar säga nej. Är så less på att folk ska köra omkring med mig. Det är fan mitt liv och mina val, acceptera mig för den jag är eller dra, så enkelt är det. Så jävla less på att folk ska husa runt med mig på det vis DEM vill att jag ska vara, nu får det vara nog.
Jag är min egen och jag står för det, oavsett om du tycker att jag är konstig, ser ut som skit, är galen eller allmänt idiotisk, so what? Det är mitt val och det är så jag väljer att leva.

Jag är så fruktansvärt trött på människor som inte kan eller vågar vara sig själv. Jag är framför allt trött på mig själv för att jag varit en av dem. Att gömma sig bakom en mask som inte passar, att gömma sig bakom grejer som man inte känner sig bekväm i.

Det är dags att säga STOP.

Jag har levt i skymundan i hela mitt liv, jag har gjort vad NI velat, jag har lyssnat och inte sagt emot. Men inte längre. Ni ber mig att växa upp, here we go, mitt första steg som vuxen människa är att sätta ner foten och säga NEJ!


Ta en titt på dig själv och avgör om du är dig själv, är du den människa du vill vara? Eller är du den människa någon annan vill att du ska framstå som? När sa du nej senast och gjorde som du själv ville?
Kan du utan hinder titta dig i spegeln och vara helt 100 på att du är den människa du vill vara och framstå som. Är du nöjd med dig själv, ditt utseende, din kropp och din personlighet? Eller har du formats av vad människor sagt åt dig?
När tog du dig tid senast att reflektera över vad någon sagt åt dig som du bara hållit med om, fast du egentligen skulle vilja säga något annat? Varför sa du inte det DU tyckte? Varför kunde du inte säga "Nej jag tycker så här"? Vad var det som var så svårt i det? Du är ju bara dig själv, eller hur?

Jag blir nästan äcklad över hur vårt samhälle ser ut. Alla "normer" som byggts upp, om hur man ska vara, se ut och hur man ska bete sig för att bli "accepterad" i vårat så kallade "strikta" samhälle.

Det folk inte inser är att världen ser inte likadan ut idag som den gjorde för 40år sedan. Man skickar inte brev på posten längre, man skickar ett mail via datorn. Man går inte runt fint uppklädd varje dag, då kvinnorna skulle ha kjol och männen skulle ha pressvecks byxor, okej det kanske vara att ta i men ni fattar vinken och idag kan man se ut precis hur fan man vill! Dock inser inte "vuxna" människor det, dem tror att det ska vara precis som på deras tid. Radio och korsord, jojo det var spännande grejer det! Eller?!

Jag skulle vilja säga till er som inte insett att det är en ny epok vi har trätt in i: växt upp och häng med! Livet går vidare och tiden står inte still, erkänn det vore rätt jobbigt att försöka bromsa sig ur en uppförsbacke eller hur?

Kommentarer
Postat av: Tom the man with the plan

GG på episk nivå, all true.

2012-03-13 @ 00:17:02
Postat av: Eftertanke

Varje dag hanterar Posten över 20 miljoner

försändelser. 15 000 brevbärare och 3 000

chaufförer besöker 4,5 miljoner hushåll och 900

000 företag varje dag. Varje dag töms också 30

000 brevlådor och 100 000 personer besöker

Postens ombud.

2012-03-13 @ 08:44:21
Postat av: research

Sveriges Radio har fyra miljoner lyssnare varje dag

2012-03-13 @ 08:51:23
Postat av: Carro

Fortfarande, ni har tappat min poäng, eller du, vem du/ni nu är.

2012-03-14 @ 07:14:40
URL: http://carrodaybyday.blogg.se/
Postat av: Denna dära

Blicka inte bakåt över vad du har gjort o sagt tidigare. Blicka framåt o va stolt för den du är.



Skitsamma om 'gamlingarna' inte förstår att det är en ny epok, det kommer dom aldrig att göra. Och då kan man också fråga sig själv; hur kommer jag själv vara när jag blir äldre?



Upp med hakan och blicka framåt.

2012-03-16 @ 01:59:08
Postat av: Paja paja!

Man borde nog passa sig med vad man slänger sig med i sina blogginlägg utan att ha gjort en bra research innan. Oavsett vad poängen är.

Eller åt åtminstone <grundligt> understryka när det är dags för en egen allmän uppfattning.



Sen förstår jag inte resonemanget inlägget. Du vill inte att andra ska bestämma över hur du skall vara/agera/reagera, men själv vill du förändra alla andra som inte har samma uppfattning som du. Hur tänkte du lösa den ekvationen?

Lös nöten och hör av dig. ;/



2012-03-22 @ 00:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0